پاسخگویی آنلاین

تدریس خصوصی اول دبستان

اساتید مجرب

مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان در مدرس خوب حضور دارند.

ادامه

درستی رزومه معلمان

مدرس خوب با همه معلم ها مصاحبه‌ی حضوری داشته است. از همه معلم ها تصاویر مدارک آنها دریافت شده است.

ادامه

بهترین قیمت کلاس

معلم های مدرس خوب، نسبت به سایر معلم ها با رزومه بهتر و مشابه، قیمت مناسب تری دریافت می کنند.

ادامه

تخصصی ترین مرکز پایه اول

معلم اول تنها سایتی است که به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی، آموزش و تولید محتوای آموزشی پایه اول ابتدایی فعالیت دارد.

ادامه

مشاوره و پشتیبانی رایگان

مشاوره و پشتیبانی رایگان دانش آموز توسط مشاوران حرفه ای و با تجربه پایه اول ابتدایی و پيگيري مستمر درسي ونظارت بر پيشرفت تحصيلي تا اتمام سال تحصیلی جاری

ادامه

آموزش نشانه ج

  • 20:43
  • 857  بازدید

آموزش نشانه ج

https://rozup.ir/view/2943016/234234234234.jpg

 

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

 https://rozup.ir/view/2943017/344343433443.jpg

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد

کارت های آموزشی:

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب" جوجه , گنجشک , نارنج, برنج" را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند

https://rozup.ir/view/2943024/23232323445.jpghttps://rozup.ir/view/2943021/6868678.jpghttps://rozup.ir/view/2943022/353453457.jpg https://rozup.ir/view/2943023/4646547678.jpg

 

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند جغد , برج  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند .

 

 

 

کار گروهی نشانه ج

 

برای تدریس نشانه «ج» از قبل جوجه، تاج و نوک جوجه برای همه گل هایم با مقوا

 

درست کردم، و تدریسم را ابتدا با اجرای یک نمایش آغاز کردم ابتدا همه دانش آموزان

 

نوک جوجه را به صورت خود زدند و سپس مراسم تاج گذاری پادشاه جوجه ها را برگزار

 

کردند و همه آن ها به صورت گروهی شعر «جوجه جوجه طلایی...» را خواندند.

 

وقتی نمایش تمام شد از دانش آموزانم پرسیدم: «بچه ها به نظرتون امروز میخوایم چه

 

نشانه ای رو درس بدیم؟ » که خودشان گفتند ”ج

 

سپس در فضایی شاد و مفرح تدریسم را آغاز کردم.

 

  آموزش نشانه ج

 

 

 

آموزش شنانه ل

  • 17:58
  • 949  بازدید

 

   آموزش شنانه ل

 

https://rozup.ir/view/2937079/%D8%A8%D9%84%D8%A7.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

https://rozup.ir/view/2937076/655464564546.jpg

 همچون تدریسهای قبلیتون کارت واژگان نشانه ل رو اماده کنید و میان گروه ها تقسیم کنید

از بچه ها بخوایین که با خود کاردستی یا نقاشی چیزهایی رو بیاورند که نشانه ل دارد مانند(فیل لاک پشت کلاغ لک لک بلبل پلنگ تلفن النگو لامپ گل )یا (کلم لبو لیمو شلغم پرتقال)


https://rozup.ir/view/2937071/234234.jpghttps://rozup.ir/view/2937072/24342342.jpghttps://rozup.ir/view/2937073/2324242342f.jpghttps://rozup.ir/view/2937074/32424242342.jpghttps://rozup.ir/view/2937075/423424324234.jpg 

 

 

نشانه ل رو به صورت فانتزی و در ابعاد بزرگ روی تابلو بکشین

 برای ایجاد انگیزه می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید
میتونید بچه ها رو ببرین حیاط مدرسه و باهم بازی فوتبال و والیبال انجام بدن
یا در حیاط مدرسه براشون مسابقه لی لی بگذارید
از والدین هماهنگ کنی که برای بچه ها شلغم یا لبو بیارن

با ورود به کلاس شاد و سرحال با بچه ها سلام کنید و شعر سلام رو براشون بگین

سلام
سلام به روی ماهتون به گرمی نگاهتون

به قلب پاک و صافتون به موهای سیاهتون

سلام سلام بچه‌ها گل‌های سرخ و زیبا
سلام سلام بچه‌ها عزیزای مثل ماه

سلام به هر ستاره به ابر پاره پاره

به دانه ای که از خاک درآمده،دوباره

سلام چه خوب و زيباست غنچه روي لبهاست

به هر كي مي رسيم ما كلام اول ماست

 خودتون دستمال کاغذی ببرین کلاس با بچه ها گل درست کنید

به بچه ها بگین یک لانه و پرنده نقاشی کنن

میتونید یه تلفن دست بگیرید و با ورود به کلاس این شعر رو بخونید
 
تلفن

بازتلفن زنگ میزنه 

توگوشم اهنگ میزنه

من گوشی روبرمیدارم

میگم الو سلام دارم

باباجونم صداش میاد

صدای خنده هاش میاد

ازپشت سیم به من می گه

بزرگ شدی حالا دیگه

صدافرین برپسرم 

برات یه هدیه می خرم

 تدریس نشانه ل

 

میتونید ل غیر اخر رو بکشین و تبدیل کنید به ساختمان پلاسکو و برای بچه ها در مورد ان توضیح دهید

می توانید داستنهای زیر رو برای بچه ها تعریف کنید
یکی بود. یکی نبود. غیر از خدای مهربون هیچ کس نبود.

بابا الفبا یه بابای پیری داشت که خوب نمی تونست راه بره. واسه همین براش عصا درست کرده بود. اما بابا بزرگ حواسش پرت می شد و عصاشو گم می کرد.
یه روز هم که بابابزرگ عصاشو گم کرده بود، بچه های بابا الفبا دنبال عصای بابا بزرگ گشتن، اما این دفعه نتونستن پیدا کنن. واسه همین نشستند و فکر کردند که چیکار کنند که بابابزرگ عصاشو گم نکنه
بچه ها می دونید حدس بزنید که چه فکری کردند؟

بله عزیزان من. 2 تا عصا برای بابا بزرگ دست کردند که اگه یکیش گم شد و یا خراب شد، بتونه از عصای اضافی استفاده بکنه. البته این تنها مزیتش نبود. روی عصا دزد گیر هم نصب کرده بودند. اگه گفتین صدای دزدگیر چطوری بود؟

بله بچه های گلم، صدای عصای بابابزرگ این بود: ل ل ل ل ل              ل ل ل ل ل ل

 

 

 

آموزش نشانه ق

  • 14:19
  • 832  بازدید

آموزش نشانه ق

https://rozup.ir/view/2935794/qqq.jpg

 

 

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

https://rozup.ir/view/2935812/465456456.jpg.

 

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

 

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد.

 

کارت های آموزشی:

 

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب( قاشق, بشقاب , قوری , چاقو , قندان )را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

 

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند قله , برق و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

 

آموزش نشانه ق با شعر

 ما  دو  نفر برادر         غـیر  آخـر  و  آخـر

 قد خمیده داریم         درسردونقطه داریم

 قـ غیرآخررانگاه کن     کنارقند و قندون

 ق آخرچه خسته        توی اُتاق نشسته

 

نحوه تدریس نشانه ق
 
در روز تدریس نشانه "ق" وسایل داخل آشپزخانه مثل قوری، قندان، بشقاب و قاشق را

به کلاس بردم و روی میز جلوی بچه ها قرار دادم. و سپس از آن ها خواستم نام هر

وسیله را با صدای بلند بیان کنند و خودم هر کلمه را به گونه ای که نشانه "ق" با شدت

بیشتری تلفظ شود، بیان میکردم.تا این نشانه در ذهن دانش آموزان تداعی شود

و منظور تدریسم را بیان کنم. سپس به حیاط مدرسه رفتیم و بچه ها در یک صف قرار

گرفتند تا بخش کردن را تمرین کنیم. و کلمات را همراه با بازی، و دست زدن بخش

میکردیم که این کار فوق العاده برای آن ها جذاب بود و مشارکت بیشتری در زمینه

یادگیری نشان میدادند.

در حال نمایش وسایل آشپزخانه:

  

https://rozup.ir/view/2935792/3453534345.jpghttps://rozup.ir/view/2935793/pdYeORc7A1tyW8Ss.jpeghttps://rozup.ir/view/2935795/rezasafari_93508-13651312!1.jpg

https://rozup.ir/view/2935799/4411544.jpghttps://rozup.ir/view/2935800/201511216325260a.jpg

 

 

در حال بخش کردن کلمه "قرقره"


بعد از بخش کردن به سراغ صداکشی کلمات میرویم، ابتدا کلمات را بزرگ با سنگ بر 

روی زمین دانش آموزان نوشتند سپس شروع به صداکشی کردند به این صورت که با 

گفتن هر نشانه باید بر روی آن نشانه پرش کنند.

در صداکشی ایم نکته برایم خیلی جالب بود که بچه ها با ذوق فراوان میپریدند و 

صداکشی می کردند

 

.

 

 

آموزش نشانه ی اِ ِ ٍـه ه

  • 11:32
  • 765  بازدید

 آموزش نشانه ی  اِ ِ ٍـه ه

 

‫‫

https://rozup.ir/view/2934360/images.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند.

 https://rozup.ir/view/2934359/32234242.jpg

‫‫دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ِا در اول با در وسط و ـه ه در آخر کلمه ها با هم فرق دارند. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند.

طریقه ی نوشتن این نشانه و جایگاه نقطه ها را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

در جدول الفبا کارت نشانه ی اِ ـه ه را در جای خود قرار دهید.

 

https://rozup.ir/view/2934361/BH-FA0063.jpg   https://rozup.ir/view/2934362/lg_0457a_intex_57492_1.jpg

با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثال بزنند.

به هر گروه چند کارت کلمه بدهید تا در گروه بخوانند و آن ها را با توجه به نشانه ی اِ ـه ه طبقه بندی کنند.

اِمام اِمروز اِنسان

دَبِستان تابِستان

نَرده ساده آزاده آماده رَزمَنده

مِداد

سه ماسه

مَدرِسه سِتاره

نِدا دانه

زِمِستان تازه سَبزه

 

آموزش نشانه اِ  ِـه ه با شعر

اِ اول    ِغیر اول     ـه آخر چسبان          ه آخرتنها

ماچهار تا اِهستیم

کنار هم نشستیم                 

به من میگن اِ اول


اِ اول است همیشه

به غیر از این نمیشه

 ِغیر اول خوب می داند

زیر شکل ها می ماند

 ـه  چسبان است در آخر

دوست است با غیر آخر

آمده است در خانه

در آخر برنامه

ه آخر دائم تنهاست

دائم با یک شکلی هاست

 

 

آموزش نشانه ک

  • 10:37
  • 616  بازدید

آموزش نشانه ک

 

 

https://rozup.ir/view/2934344/66665444.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 

https://rozup.ir/view/2933120/%DA%A9%DA%A9%DA%A9%DA%A9%DA%A9.jpg

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد.

 

کارت های آموزشی:

https://rozup.ir/view/2934339/1232131.jpghttps://rozup.ir/view/2934346/Painting-pigeon.jpghttps://rozup.ir/view/2934345/6464546564.jpg

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب کبک،کبوتر , اردک ، لک لک،گنجشک, کندورا به دانش آموزان نشان می دهد و می پرسد که چه می بنند؟ نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار می کنند. سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند کیک, قاصدک  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

آموزش نشانه ک با شعر :

من ک آخر هستم

همیشه آخر هستم

دوستم کـ غیر آخر

هیچ وقت نمیاد آخر

اول کمرو هستم

اول کمسو هستم

آمده ام آخر باک

نشسته ام آخر ساک

آموزش نشانه ش

  • 11:15
  • 972  بازدید

 

آموزش نشانه ش

 

https://rozup.ir/view/2927060/111111121212.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند

 https://rozup.ir/view/2927057/456464564.jpg

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

نشانه را به بچه ها نشان می دهیم و می گوییم که شبیه کدام یک از نشانه هاست و چند شکل دارد.

کارت های آموزشی :

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب( چشم , گوش, انگشت )را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند شیر , هشت  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

 

https://rozup.ir/view/2927059/2332323232.jpg


https://rozup.ir/view/2927055/3333.jpg


https://rozup.ir/view/2927065/444444444444444444.jpg


https://rozup.ir/view/2927063/5555555555555555.jpg


https://rozup.ir/view/2927061/666666666666565.jpg


https://rozup.ir/view/2927064/77777777777777565.jpg


https://rozup.ir/view/2927066/888888888888888666.jpg


https://rozup.ir/view/2927058/999999999.jpg


آموزش نشانه ایـ یـ ای ی

  • 13:39
  • 9364  بازدید

آموزش نشانه ایـ یـ ای ی

 

https://rozup.ir/view/2921207/23423424.jpg

 

https://rozup.ir/view/2921206/34343.jpg

فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند.

دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ایـ در اول با یـ در وسط و ی در آخر کلمه ها با هم فرقدارند. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند.

طریقه ی نوشتن این نشانه و جایگاه نقطه ها را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

برای ای مستقل (تنها) می توانید بیان کنید که در این خانواده نشانه ی ای مستقل (تنها) به دلیل شغلشکه شعبده بازی هست مجبوره به شهرهای دور مسافرت کنه به همین خاطر از خانواده اش جدا شدهتنهاست و مستقل زندگی می کنه. فقط زمانی ظاهر میشه که صدای رمزش رو بشنوه. صدای رمزشچیه؟ (صدای ـه ه).

صامت های خوانده شده را در جای مناسب بنویسید.

با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثالﺑﺰﻧﻨﺪ.

ﺑﻪ ﻫﺮ ﮔﺮوه ﯾﮏ ﮐﺎرت ﮐﻠﻤﻪ ﺑﺪﻫﯿﺪ ﺗﺎ در ﮔﺮوه ﺑﺨﻮاﻧﻨﺪ و آن را روی ﭘﺮﭼﻢ ﺧﻮد ﺑﻨﻮﯾﺴﻨﺪ.

اﯾﺴﺖ اﯾﺴﺘﺎد اﯾﺮان اﯾﻤﺎن

ﺑﯿﺪار ﺑﯿﺮون ﺑﯿﻤﺎر ﺑﯿﺪار ﺑﯿﻨﺎ آﺑﯽ

دﯾﺪ دﯾﺮ

اَﻣﯿﻦ اَﻣﯿﺮ

ﺳﯿﺐ ﺳﯿﺮ ﺑﻮﺳﯿﺪ

ﺗﯿﻢ

ﺗﯿﺮ

ﺑﺎرﯾﺪ اَﺑﺮی ﺳﺎری روﺳری

ﻧﯿﺴﺖ ﺳﯿﻨﯽ اﯾﺮاﻧﯽ

 

 طرح درس نشانه ایـ یـ ای ی 

 

 

 

 

آموزش نشانه ن

  • 13:13
  • 652  بازدید

آموزش نشانه ن


https://rozup.ir/view/2916770/456464.jpg

ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند.

 

حال معلم از دانش آموزان میخواهد تا برای تصویر,داستانی بسازند . یکی از دانش آموزان این کار را انجام میدهد.

کارت های آموزشی :

 

در این مرحله معلم کارتهای آموزشی کتاب( نانوا , نان , باران )را به دانش آموزان نشان میدهد و می پرسد که چه میبنند؟نشانه قرمز در کجا قرار دارد و چه صدایی دارد بچه ها نیز چند بار آن کلمه و صدای نشانه را تکرار میکنند.سپس یکی یکی جلو آمده و کارتها را روی تصویر بزرگ نشان می دهند.

 

https://rozup.ir/view/2916769/342323.jpg

 

در مرحله ی بعدی,دانش آموزان کارتهایی را که از قبل تهیه کرده اند( مانند امین , شن  و )جلو آورده و نشانه های شبیه هم را به صورت ستونی می چینند.مثلا معلم کارت مادر را بالا می چسباند هر دانش آموزی که کارتی دارد که نشانه ی قرمز آن شبیه نشانه ی قرمز این واژه است آن را زیر آن می چسباند.

آموزش نشانه ن با شعر

شعری را مانند نمونه انتخاب کرده و با همراهی دانش آموزان میخوانیم.

ما دو نفر برادر                     غیر آخروآخر

شکلی داریم خمیده             صدا داریم کشیده

دو شکل خوشگل داریم         یک نقطه در دل داریم

دراول نان هستیم                در آخر باران هستیم

در زنگ نوشتاری

,نشانه را نوشته و از بچه ها میخواهیم تا جلو آمده و نشانه را بنوییسند.سپس به عنوان مثال کلمه ی نانوا را نوشته و از آنها میخواهیم تا به آن دقت کنند و صداکشی و هجا بندی اش کنند.

آموزش نشانه ی او

 

آموزش نشانه و

 

https://rozup.ir/view/2910715/21312.jpg

 

https://rozup.ir/view/2910716/IMG_7173.jpg

 

 

نحوه تدریس نشانه ی او - و

وسایل مورد نیاز: داستان میوه های غمگین - کاربرگ میوه ها چوب بستنی - چسب نواری - کتاب درسی - لوحه ی آموزشی یا پاورپوینت - فلش کارت - جدول الفبا نشانه های مقوایی آا - بـ ب اََد مـ م- سـ س- او و

ایجاد انگیزه: پس از سالم و احوالپرسی داستان میوه های غمگین را برای بچه ها تعریف کنید. کارگروهی و تلفیق با درس علوم، هنر و ریاضی: از دانش آموزان بپرسید داستان راجع به چه بود؟ میوه هایی که غمگین بودند.

چرا میوه ها غمگین بودند؟

زیرا مردم آن ها را نیم خورده روانه ی زباله دانی کرده بودند .  

نام چند میوه در داستان آمده بود؟ چه میوه هایی؟

5 تا گالبی آلو هلو سیب خیار

 از دانش آموزان بخواهید 5 را با چوب خط و عدد نشان دهند. نام چند میوه ی دیگر را بگویید. خربزه هندوانه انار انگور زردآلو

در چه فصلی از سال میوه های بیشتری وجود دارد؟ تابستان

 میوه ها چگونه به وجود می آیند؟ با کاشتن دانه ی هر میوه درخت آن رشد می کند و درخت شکوفه می دهد و شکوفه ها کم کم به میوه تبدیل می شود و می رسد

. چه کسانی برای به وجود آمدن میوه ها زحمت می کشند؟ باغبانان و کشاورزان

 قبل از خوردن میوه ها باید چه کرد؟ میوه ها را باید شست و ضد عفونی کرد و با دست های تمیز خورد.

چه کسی این میوه های خوش مزه را آفریده است؟ خدای خوب و مهربان

برای تشکر از خدا و قدردانی از باغبانان چه باید بکنیم؟

 باید میوه ها را به درستی مصرف کنیم و اسراف نکنیم .  

یک کاربرگ میوه به هر گروه بدهید تا میوه را رنگ کنند و درباره ی اسم و مزه و رنگ و شکل آن گفتگو کنند. سپس برگه های خود را روی چوب بستنی بچسبانند. یکی از دانش آموزان یا خودتان نقش خریدار را بازی کنید و از هر گروه میوه ها را خریداری کنید. )پس از آموزش نشانه دانش آموزان نشانه ی )و( را در نام میوه ها پیدا کرده و رنگ کنند.(

از کار های دانش آموزان نمایشگاه درست کنید. ارائه ی درس: لوحه ی درس را نصب کنید یا از پاورپوینت استفاده کنید. دانش آموزان با دقت در تصویر داستان کوتاهی درباره ی آن بگویند. تصویر خوانی ، کلی خوانی: از دانش آموزان بخواهید کلمات و متن را با توجه به نشانه ها ابتدا فردی سپس گروهی بخوانند. برای توضیح کلمه ی او چند مثال بزنید. مثال بابا آمد او به من دست داد. مادر در آشپزخانه بود او من را صدا کرد. منظور کلمه ی او را در جمله ها بپرسید. آموزش نشانه:

فلش کارت های درس را بین گروه ها پخش کنید و از دانش آموزان بخواهید با توجه به تصویر کلمات را بخوانند ، با آن کلمه جمله بسازند و به صدا و جای نشانه ی قرمز توجه کنند. جدولی شبیه زیر رسم کنید و با عالمتی قراردادی مکان قرار گرفتن هر نشانه را مشخص کنید. هر گروه با توجه به مکان قرار گرفتن نشانه ی قرمز فلش کارت خود را در جدول قرار دهد و شبیه آن را بنویسد. دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که او در اول با و در وسط و آخر کلمه ها فرق دارد. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند. طریقه ی نوشتن او - و را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. این نشانه باالی خط زمینه نوشته می شود و تو پر است. به خاصیت و اشاره کنید که چون دستش روی خط دراز نیست یک دوست دیگر )نشانه ی دیگر( نباید دست او را بگیرد. در جدول الفبا کارت نشانه ی او- و را در جای خود قرار دهید.

جدول دوستی ها: جدولی مانند زیر رسم کرده یا در صورت آماده بودن آن را نصب کنید. صامت های خوانده شده را در جای مناسب بنویسید. با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثال بزنند. با کمک نشانه های مقوایی از دانش آموزان بخواهید کلمه های بو بود بَد بو بوم - سو سوددود مو موم را درست کنند و در دفتر خود تمرین کنند.

 

کاربرگ های گروهی

 

 

https://rozup.ir/view/2910783/123131312.jpg

https://rozup.ir/view/2910785/11111222231.jpg

 

آموزش نشانه ظ

  • 10:27
  • 1399  بازدید

آموزش نشانه ظ

 

 

 

https://rozup.ir/view/2905590/16.png

 

 

https://rozup.ir/view/2905606/342342342.gif


آموزش نشانه ی ظ با شعر:

 

بچه ها من ظا هستم           باهمه آشنا هستم

با  ز هم صدا هستم             ازشکلش جدا هستم

یک شکل دارم بچه ها          درهمه جامی آیم کشیده است صدایم

آمده ام درحافظ                    آخر خداحافظ 


https://rozup.ir/view/2905571/%D8%B8%D8%A7%20(1).jpg

https://rozup.ir/view/2905572/%D8%B8%D8%A7%20(2).jpg

https://rozup.ir/view/2905573/%D8%B8%D8%A7%20(3).jpg

https://rozup.ir/view/2905574/%D8%B8%D8%A7%20(4).jpg

https://rozup.ir/view/2905575/%D8%B8%D8%A7%20(5).jpg

https://rozup.ir/view/2905576/%D8%B8%D8%A7%20(6).jpg

https://rozup.ir/view/2905577/%D8%B8%D8%A7%20(7).jpg

 

مدرک دیجیتال مارکتینگ
به وب سایت ما خوش آمده اید

مدرس خوب

آموزشگاه مدرس خوب با بیش از 12 سال تجربه در زمینه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی با همکاری اساتید دانشگاه، دبیران رسمی آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه تدریس و مشاوره تحصیلی با جدیدترین متد های آموزشی آماده ارائه خدمات به شما معلمان ، والدین و دانش آموزان گرامی می باشد.

متن کامل

خدمات آموزشی ما

تدریس خصوصی

تجربه متفاوت در شیوه یادگیری با مدرسان مجرب و جزوات طراحی شده با جدیدترین روش های تدریس

مشاوره و تعیین سطح

تعیین سطح بصورت آزمون های شفاهی و کتبی برای شناخت پایه علمی و خصوصیات فردی دانش آموز صورت می گیرد

برگزاری آزمون

برگزاری آزمون های هدفدار منظم به منظور اطمینان از رفع مشکلات دانش آموز (ارایه کارنامه از روند تحصیلی به اولیا(

ارسال کاربرگ

کاربرگ های متناسب با هرجلسه تدریس از طریق واتس آپ برای والدین ارسال می گردد

خدمات آموزشی ما چه ویژگی هایی دارند؟

نظارت دقیق و ارزیابی عملکرد معلمان

مدرس خوب پیش از همکاری با اساتید رزومه آنها را به دقت بررسی می‌کند. بعد از همکاری هم نظارت دقیق و دائمی بر عملکرد اساتید وجود دارد . ادامه

امکان برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین

امکان نحوه برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین وجود دارد د. ادامه

شفافیت قیمت و تضمین پایین ترین قیمت ها

پایین ترین قیمت کلاس های اساتید در مدرس خوب است کلیه قیمت ها پیش از ثبت درخواست ب صورت شفاف برای شاگردان بیان می گردد . ادامه

اساتید مجرب

مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان و در مدرس خوب حضور دارند. ادامه

مدرسان مجرب ما

فاضله علی پور

مدرس اول دبستان

زینب جماعتی

مدرس کلاس اول

خانم علی زاده

مدرس اول دبستان

محمد حسینی

مدرس سوادآموزی

سیما مطلبی

مدرس اول دبستان و سوادآموزی

میترا زحمت کش

مدرس پیش دبستانی و کلاس اول

خانم آبرومندی

مدرس پیش دبستانی واول دبستان

خانم حور فر

مدرس اول دبستان و سوادآموزی

سعیده ذاکری

مدرس اول دبستان

راهله انتظامی

مدرس کلاس اول

محسن محمدی

مدرس سوادآموزی

هانیه سراج

مدرس اول دبستان

هانیه حسینی

مدرس اول دبستان

فاطمه ملک

مدرس کلاس اول و سوادآموزی

حدیث بخششی

مدرس اول دبستان

محبوبه امیر احمدی

مدرس اول دبستان

مطالب جدید

هزینه تدریس خصوصی کلاس اول

هزینه تدریس خصوصی اول

سوال های بسیاری از هزینه تدریس خصوصی مقطع ابتدایی پرسیده می شود. خیلی از خانواده ها با سختی مطالب و روش جدید مقطع ابتدایی تا حدودی آشنایی دارند.

متن کامل
تدریس خصوصی سوادآموزی در تهران

تدریس خصوصی سوادآموزی

آموزش دوره ی خصوصی نهضت سواد آموزی شامل دوره های مقدماتی ، تکمیلی و پایانی به صورت تضمینی توسط دبیران مجرب خانم و آقا ویژه گروه سنی ۷ الی ۸۵ سال آقا و خانم در کلیه مناطق تهران.

متن کامل
مقالات اول دبستان

مقالات آموزشی اول دبستان

كارل راجرز يكي از محققان مسايل آموزشي معتقد است : معلم بايد كودك را بپذيرد ، هر چند كه نمي تواند رفتار او را بپذيرد . تغيير رفتار ، يكي از تدابير حاصل از يافته هاي علم روانشناسي

متن کامل
نحوه انتخاب معلم کلاس اول دبستان

نحوه انتخاب معلم کلاس اول

از آنجا که بخش قابل توجهی از ساختار روانی و شخصیت فردی و اجتماعی انسان، در کلاس اول ابتدایی شکل می گیرد. باید در انتخاب آموزگاران پایه اول، حساسیت و دقت بیشتری به خرج داده شود

متن کامل