پاسخگویی آنلاین

تدریس خصوصی اول دبستان

تدریس خصوصی اول دبستان

تدریس خصوصی کلاس اول دبستان برای دانش آموزان دیر آموز در تهران بصورت تضمینی با بهترین دبیران رسمی پایه اول ابتدایی

اساتید مجرب

مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان در مدرس خوب حضور دارند.

ادامه

درستی رزومه معلمان

مدرس خوب با همه معلم ها مصاحبه‌ی حضوری داشته است. از همه معلم ها تصاویر مدارک آنها دریافت شده است.

ادامه

بهترین قیمت کلاس

معلم های مدرس خوب، نسبت به سایر معلم ها با رزومه بهتر و مشابه، قیمت مناسب تری دریافت می کنند.

ادامه

تخصصی ترین مرکز پایه اول

معلم اول تنها سایتی است که به صورت تخصصی در زمینه تدریس خصوصی، آموزش و تولید محتوای آموزشی پایه اول ابتدایی فعالیت دارد.

ادامه

مشاوره و پشتیبانی رایگان

مشاوره و پشتیبانی رایگان دانش آموز توسط مشاوران حرفه ای و با تجربه پایه اول ابتدایی و پيگيري مستمر درسي ونظارت بر پيشرفت تحصيلي تا اتمام سال تحصیلی جاری

ادامه

نحوه انتخاب معلم کلاس اول

نحوه انتخاب معلم کلاس اول

معلم کلاس اول

از آنجا که بخش قابل توجهی از ساختار روانی و شخصیت فردی و اجتماعی انسان، در کلاس اول ابتدایی شکل می گیرد. باید در انتخاب آموزگاران پایه اول، حساسیت و دقت بیشتری به خرج داده شود و حتی بهتر است این حساسیت ها و ویژگی ها قانونمند شود. در شرایط کنونی در بسیاری از آموزشگاه ها معلم کلاس اول از بین فارغ التحصیلان رشته های غیر مرتبط که هیچگونه آشنایی و تخصصی در ارتباط با حوزه کودک ندارند گزینش می شوند و ممکن است خود هیچ اشتیاقی در تدریس پایه اول نداشته باشد صرفا جهت کسب درآمد این پایه حساس را تدریس کنند.

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته پایه ی اول ابتدایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در این کشورها، اداره کلاس اول فقط به کسانی سپرده می شود که در دانشسراها تربیت معلم تحصیل کرده باشند و گرایش تحصیلی آن ها، تدریس در پایه اول ابتدایی باشد.
در آموزش و پرورش ما، در یکی دو دهه ی گذشته، متأسفانه نقش این دانشسراها در تربیت آموزگاران متخصص بسیار کمرنگ شده است و بیشتر آموزگاران پایه اول، نه تحصیل و تخصصی در تدریس کلاس اول دارند و نه از تجربه کافی برای تدریس در این پایه تحصیلی برخوردارند. بدا به حال دانش آموز، اگر آموزگار او در این پایه تحصیلی آدمی کم حوصله، کم تجربه، و فاقد مهارت باشد.

نحوه انتخاب معلم کلاس اول

نحوه انتخاب معلم کلاس اول موسسه مدرس خوب

1- روان شناسی هفت سالگی بر این باور است که آموزگار پایه اول باید صبور، با گذشت، مهربان، با تجربه، جستجوگر و فروتن باشد و از خود رفتاری نامدبرانه به نمایش نگذارد. او باید با روان شناسی، خصوصیات فردی و نیازهای شاگردان خود آشنایی کافی داشته باشد.

۲- معلم کلاس اول ابتدایی باید برای هریک از دانش آموزان خود پرونده ای داشته باشد.

آموزگار پایه اول ابتدایی باید برای هر یک از شاگردان خود به طور جدی پرونده ای از روحیات، رفتارها، خانواده ها و ویژگی های فردی او داشته باشد و بر اساس این ویژگی ها، ارتباطات عاطفی و آموزشی اش را با او تنظیم کند. این پرونده ها نباید در دسترس دانش آموز و هر آن کس که محروم نیست قرار گیرد.

انتقال این پرونده ها به معلم کلاس دوم می تواند به او نیز در تنظیم روابطش با دانش آموز کمک کند. شرکت در بازی ها، بخصوص، بازی های نمایشی با شاگردان نقش زیادی در کوتاه کردن فاصله میان او و شاگردان دارد. بسنده کردن صرف به آموزش رسمی ممکن است فرصت کافی برای بروز خلاقیت های بالقوه دانش آموزان را فراهم نکند. از این روی تحقیق و مطالعات فردی آموزگار می تواند دریچه چشم اندازهای جدیدی را در فرا روی او بگشاید.

۳- معلم کلاس اول حتماً باید از میان خانم های آموزگار انتخاب شود.

از آنجا که دور شدن از مادر، یکی از عوامل اضطراب کودک است، خانم آموزگار می تواند جایگزین مناسبی برای مدرسه باشد.

همچنین چنانچه به مدرس تخصصی اول دبستان نیاز داشتید می توانید باشماره های زیر تماس حاصل نمایید.

 

شعبه شرق و مرکز

77283510 

شعبه غرب

46049232 

شعبه شمال

26302905 

شماره همراه

09190220119


https://rozup.ir/view/3533616/%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86%20%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85%20%D8%A7%D9%88%D9%84.jpg

 

 

(سایت معلم اول) معلم کلاس اول 

 

مشکل مداد دست گرفتن کودکان

مشکل مداد دست گرفتن کودکان

مشکل مداد دست گرفتن کودکان

پزشکان ارشد اطفال هشدار داده اند که به دلیل استفاده بیش از حد از فناوری، کودکان در دست گرفتن خودکار و مداد به طور فزاینده ای دچار مشکل می شوند.

آنها می گویند که استفاده بیش از حد از تلفن ها و تبلت های لمسی مانع از رشد ماهیچه های انگشتان کودکان می شود تا بتوانند مداد را به درستی در دست بگیرند. 

سالی پین، سرپرست کاردرمانگر اطفال در بنیاد قلب انگلستان NHS Trust می گوید: «کودکان با قدرت دست و مهارتی که 10 سال پیش داشتند وارد مدرسه نمی شوند. به بچه‌هایی که وارد مدرسه می‌شوند مداد داده می‌شود، اما به طور فزاینده‌ای نمی‌توانند آن را در دست بگیرند، زیرا مهارت‌های حرکتی اساسی را ندارند.

برای اینکه بتوانید یک مداد را بگیرید و آن را حرکت دهید، به کنترل قوی عضلات ظریف انگشتان خود نیاز دارید. کودکان به فرصت های زیادی برای توسعه این مهارت ها نیاز دارند.»

پین گفت که ماهیت بازی تغییر کرده است. «دادن آی‌پد به کودک آسان‌تر از تشویق آن‌ها به انجام بازی‌های عضله‌سازی مانند ساختن بلوک‌ها، بریدن و چسباندن، یا کشیدن اسباب‌بازی و طناب است. به همین دلیل، آنها مهارت‌های پایه‌ای را که برای گرفتن و گرفتن مداد نیاز دارند، توسعه نمی‌دهند.»


 چهار نکته مهم برای مشکل مداد دست گرفتن کودکان:

 

روش صحیح نگه داشتن مداد را به کودک خود نشان دهید.

به کودک خود کمک کنید انگشت و شست خود را در موقعیت صحیح انگشت قرار دهد.

هنگامی که کودک مداد خود را در موقعیت خوبی نگه می دارد، او را تحسین کنید.

با استفاده از انواع مختلف مداد، مداد رنگی و گچ، کارهای جالب طراحی و نوشتن را با هم انجام دهید.

تقویت مهارت دست‌ورزی دانش آموزان اول دبستان

تقویت مهارت دست ورزی دانش آموزان اول دبستان

کنترل دست ورزی چیست


کنترل دست ورزی توانایی استفاده دقیق و دست‌کاری اشیاء، وسایل آشپزخانه، ابزار و حتی انگشتان برای انجام کارها و وظایف محول شده است. قدرت انگشت یکی از مهم‌ترین توانایی‌های زیربنایی است که بر توانایی کودک برای نشان دادن کنترل دست ورزی تأثیر می‌گذارد. این توانایی در حفظ موقعیت یابی مؤثر انگشت برای حرکات بسیار دقیق مورد نیاز بسیاری از کارهای حرکتی ظریف (مانند نقاشی، نوشتن، برش) را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در پایه‌ی اول دبستان تقویت مهارت دست‌ورزی اهمیت بالایی دارد. روش اصلی تقویت مهارت دست‌ورزی بازی کردن است. مثلا کار با گل، خمیر بازی، ساخت کاردستی و حتی آموزش تهیه‌ی دسر خوراکی از فعالیت‌هایی است که می توان برای تقویت دست انجام داد.

تقویت مهارت دست‌ورزی دانش آموزان اول دبستان

بازی های تقویت کننده مهارت دست کودکان ( برای نحوه انجام هر بازی روی عنوان مطلب کلیک کنید)

  1. خمیر بازی و گل بازی
  2. پازل ها
  3. کار با قیچی های مخصوص کودک
  4. مدادرنگی و ابزار نقاشی
  5. لگو و بلوک های ساختنی
  6. نخ کردنی ها و وصل کردنی ها
  7. بازی های پیچاندنی
  8. کوبه ها
  9. تقویت مهارت دست کودکان با شن بازی
  10. بازی با ابزار ها

حل مشکل دانش آموزان بیش فعال

حل مشکل دانش آموزان بیش فعال

https://rozup.ir/view/3495637/23432.jpg

نکاتی برای مدیریت علائم بیش فعالی در مدرسه

بیش فعالی  به طور متفاوتی بر مغز هر کودک تأثیر می گذارد، بنابراین هر مورد می تواند در کلاس درس کاملاً متفاوت به نظر برسد. کودکان مبتلا به بیش فعالی طیف وسیعی از علائم را نشان می‌دهند: برخی به نظر می‌رسد از دیوارها بالا می روند، برخی دائماً رویاپردازی می‌کنند و برخی دیگر نمی‌توانند قوانین را رعایت کنند.

به عنوان یک والدین، می توانید به فرزندتان کمک کنید تا یک یا همه این نوع رفتارها را کاهش دهد. درک اینکه چگونه اختلال کمبود توجه بر رفتار کودکان مختلف تأثیر می گذارد بسیار مهم است تا بتوانید راهبردهای مناسب برای مقابله با مشکل را انتخاب کنید. انواع رویکردهای نسبتاً ساده ای وجود دارد که شما و معلم فرزندتان می توانید برای مدیریت بیش فعالی و قرار دادن فرزندتان در مسیر موفقیت در مدرسه استفاده کنید.

مدرسه می‌تواند برای دانش‌آموزان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی چالش‌برانگیز باشد، اما در اینجا نحوه کمک به موفقیت فرزند یا نوجوان خود در کلاس درس آورده شده است.

فرزندتان را برای موفقیت در مدرسه آماده کنید

محیط کلاس می تواند چالش هایی را برای کودک مبتلا به بیش فعالی ایجاد کند. وظایفی که این دانش‌آموزان برایشان سخت‌ترین کارها هستند مانند بی‌حرکت نشستن، آرام گوش دادن، تمرکز کردن - کارهایی هستند که باید در طول روز انجام دهند. شاید ناامیدکننده‌تر این باشد که بیشتر این کودکان می‌خواهند بتوانند یاد بگیرند و مانند همسالان خود رفتار کنند اما نقایص عصبی، نه عدم تمایل، کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه را از یادگیری باز می دارد.

به عنوان والدین، می توانید به فرزندتان کمک کنید تا با این کمبودها کنار بیایند و بر چالش هایی که مدرسه ایجاد می کند غلبه کنند. می‌توانید با فرزندتان برای اجرای استراتژی‌های عملی برای یادگیری هم در داخل و هم در خارج از کلاس کار کنید و با معلمان در مورد اینکه چگونه فرزندتان به بهترین شکل یاد می‌گیرند ارتباط برقرار کنید. حمایت مداوم و استراتژی‌های زیر می‌توانند به فرزند شما کمک کنند از یادگیری لذت ببرد، با چالش‌های آموزشی روبرو شود و موفقیت در مدرسه و فراتر از آن را تجربه کند.

https://rozup.ir/view/3495640/43242.jpg

 

 نکاتی برای کار با معلمان

 معلمان ممکن است تمام تلاش خود را به کار گیرند تا به کودک شما با اختلال کمبود توجه کمک کنند تا به طور مؤثر یاد بگیرند، اما مشارکت والدین می تواند به طور چشمگیری آموزش فرزند شما را بهبود بخشد. شما این قدرت را دارید که با حمایت از اقدامات انجام شده در کلاس، شانس موفقیت فرزندتان را بهینه کنید. اگر بتوانید با معلم فرزندتان کار کنید و از او حمایت کنید، می توانید مستقیماً بر تجربه فرزندتان با بیش فعالی در مدرسه تأثیر بگذارید.

در اینجا تعدادی روش وجود دارد که می توانید با معلمان کار کنید تا فرزندتان را در مسیر مدرسه نگه دارید. با هم می توانید به فرزندتان کمک کنید تا یاد بگیرد که جای خود را در کلاس پیدا کند و در چالش های روز مدرسه به طور موثر کار کند. به عنوان والدین، شما وکیل فرزندتان هستید. برای موفقیت فرزندتان در کلاس درس، ضروری است که نیازهای او را به بزرگسالان مدرسه در میان بگذارید. به همان اندازه برای شما مهم است که به آنچه معلمان و سایر مسئولان مدرسه می گویند گوش دهید.

می توانید اطمینان حاصل کنید که ارتباط با مدرسه فرزندتان سازنده است. سعی کنید به خاطر داشته باشید که هدف متقابل شما این است که بفهمید چگونه به بهترین نحو به موفقیت فرزندتان در مدرسه کمک کنید. چه از طریق تلفن صحبت کنید، چه از طریق ملاقات حضوری، سعی کنید آرام، خاص و مهمتر از همه مثبت باشید—نگرش خوب می تواند در برقراری ارتباط با مدرسه کمک زیادی به شما کند.

برنامه ریزی: می توانید قبل از شروع سال تحصیلی ترتیبی دهید که با مسئولان مدرسه یا معلمان صحبت کنید. اگر سال شروع شده است، برنامه ریزی کنید که حداقل به صورت ماهانه با یک معلم یا مشاور صحبت کنید.

 برگزاری جلسات: در مورد زمانی که هم برای شما و هم برای معلم فرزندتان مفید باشد، توافق کنید و به آن پایبند باشید. اگر راحت است، در کلاس درس فرزندتان ملاقات کنید تا بتوانید محیط یادگیری فیزیکی او را درک کنید.

 با هم اهداف ایجاد کنید: در مورد امیدهای خود برای موفقیت فرزندتان در مدرسه صحبت کنید. با هم اهداف مشخص و واقع بینانه را بنویسید و در مورد چگونگی کمک به فرزندتان برای رسیدن به آنها صحبت کنید.

 با دقت گوش کنید: معلم فرزندتان نیز مانند شما می خواهد موفقیت او را در مدرسه ببیند. به آنچه می گویند گوش دهید - حتی اگر گاهی شنیدن آن سخت باشد. درک چالش های فرزندتان در مدرسه، کلید یافتن راه حل های موثر است.

 اطلاعات را به اشتراک بگذارید: شما تاریخچه فرزندتان را می دانید و معلم فرزندتان هر روز آنها را می بیند: با هم اطلاعات زیادی دارید که می تواند به درک بهتر سختی های فرزندتان منجر شود. مشاهدات خود را آزادانه به اشتراک بگذارید و معلمان فرزندتان را تشویق کنید که همین کار را انجام دهند.

 سوالات سخت را بپرسید و یک تصویر کامل ارائه دهید:حتماً داروهایی را که فرزندتان مصرف می‌کند فهرست کنید و سایر روش‌های درمانی را توضیح دهید. با معلم در میان بگذارید که کدام تاکتیک ها برای فرزندتان در خانه خوب است - و کدام نه -. بپرسید که آیا فرزندتان در مدرسه، از جمله در زمین بازی، مشکلی دارد یا خیر. دریابید که آیا آنها واجد شرایط دریافت خدمات ویژه برای کمک به یادگیری هستند یا خیر.

 توسعه و استفاده از یک برنامه رفتاری

 کودکان مبتلا به بیش فعالی می توانند رفتار کلاسی مناسبی داشته باشند، اما به ساختار و انتظارات روشن نیاز دارند تا علائم خود را کنترل کنند. به عنوان والدین، می‌توانید با ایجاد یک برنامه رفتاری برای فرزندتان و پایبندی به آن کمک کنید. هر نوع طرح رفتاری را که تصمیم به اجرای آن دارید، آن را با همکاری نزدیک با فرزندتان و معلمش ایجاد کنید.

 کودکان مبتلا به اختلال کمبود توجه بهترین پاسخ را به اهداف خاص و تقویت مثبت روزانه و همچنین پاداش های ارزشمند می دهند. بله، ممکن است مجبور شوید یک هویج را به چوب آویزان کنید تا به فرزندتان انگیزه دهید تا در کلاس بهتر رفتار کند. برنامه‌ای ایجاد کنید که شامل پاداش‌های کوچک برای پیروزی‌های کوچک و پاداش‌های بزرگ‌تر برای دستاوردهای بزرگ‌تر باشد.

  

چنانچه به معلم خصوصی برای دانش آموزان بیش فعال نیاز دارید برای مشاوره و راهنمایی اینجا کلیک کنید

                 https://rozup.ir/view/3489534/ww.jpghttps://rozup.ir/view/3489542/gh.jpghttps://rozup.ir/view/3489544/sh.jpghttps://rozup.ir/view/3489545/so.jpghttps://rozup.ir/view/3489543/hh.jpg

حل مشکل دانش آموزان بیش فعال

 منبع: وبسایت معلم اول (مدرس خوب)

حل مشکل دانش آموزان که اختلال گفتاری دارند

  • 18:48
  • 49  بازدید

حل مشکل دانش آموزان که اختلال گفتاری دارند

مشکل دانش آموزان که اختلال گفتاری

هنگامی که کودکان اختلال گفتار-زبان را تجربه می کنند، یادگیری آنها ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. این فقط به معنای یادگیری در مدرسه نیست، بلکه به معنای یادگیری عمومی در خانه و سایر محیط ها نیز هست.

 

راه هایی که اختلالات گفتار و زبان بر یادگیری تأثیر می گذارد

اختلالات زبان کودکی که مبتلا به اختلال گفتار-زبان و به ویژه اختلال زبان دریافتی تشخیص داده شود، در درک و پردازش اطلاعات کلامی مشکل خواهد داشت. هنگامی که این اطلاعات به شکل چیزی ارائه می شود که کودک باید برای خانه یا مدرسه به خاطر بسپارد، حتی درک آنچه گفته شده برای کودک دشوار است، چه رسد به توانایی به خاطر سپردن آن. فقدان توانایی درک و به خاطر سپردن اطلاعات یا دستورالعمل های شفاهی به طور قابل توجهی می تواند بر توانایی کودک در انجام وظایف یا تکالیف همانطور که انتظار می رود تأثیر بگذارد. هنگامی که به کودک دستوراتی داده می شود، این می تواند بسیار مشکل ساز باشد. کودکی که تاخیر در گفتار و زبان دارد، احتمالاً در پیروی از دستورالعمل‌ها مشکل دارد، به‌ویژه اگر دستورالعمل‌ها فقط به صورت شفاهی داده شوند و حاوی چندین کلمه و/یا مراحل باشند.

علاوه بر این، کودکانی که با مهارت های گفتار و زبان مشکل دارند، ممکن است در یادگیری نحوه خواندن و املا نیز مشکل داشته باشند. تحقیقات نشان داده است که مهارت های کلامی در رشد مهارت های خواندن بسیار تاثیرگذار است. و کودکانی که در تولید کلامی مشکل دارند باید بتوانند صداها را با حروف مرتبط کنند و سپس آنها را از هم جدا کنند تا بتوانند خواندن و املا را با موفقیت یاد بگیرند. این مهارت به ویژه برای کودکانی که با اختلال گفتار و زبان دست و پنجه نرم می کنند می تواند سخت باشد.

 

چگونه به یادگیری کودک مبتلا به اختلال گفتار و زبان کمک کنیم؟

 حل مشکل دانش آموزان که اختلال گفتاری دارند

برای کمک به کودکان مبتلا به اختلالات گفتار-زبان در به خاطر سپردن آنچه به آنها گفته می شود بهتر است اطلاعات را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و در صورت لزوم تکرار کنید تا زمانی که کودک بتواند تمام اطلاعات را رمزگذاری کند. داشتن اطلاعات مکتوب به همراه آنچه گفته می شود نیز می تواند برای کودک بسیار مفید باشد.

گاهی اوقات کودکانی که با اطلاعات شفاهی یا دستورالعمل‌ها مشکل دارند، می‌توانند به دلیل اینکه قادر به پردازش اطلاعات مانند سایر دانش‌آموزان نیستند، کمتر از آنچه واقعا هستند، باهوش هستند. این می تواند منجر به قرارگیری نامناسب در محیط مدرسه شود. با این حال، اگر اطلاعات تکرار شود یا به روشی جایگزین ارائه شود، ممکن است کودک بتواند عملکردی برابر با همسالان خود داشته باشد. علاوه بر این، کودک ممکن است به عنوان نادیده گرفتن آنچه گفته شده است یا حتی با دنبال نکردن آن نافرمانی کند. این ممکن است منجر به تنبیه ناروا شود، و این می تواند برای کودک تضعیف کننده روحیه باشد و از تلاش های بیشتر برای یادگیری جلوگیری کند. بدیهی است که این برای کودک منصفانه نیست، و برای والدین، مراقبان، معلمان و متخصصانی که ممکن است با کودک کار کنند مهم است که از درک مشکلات کودک در مهارت‌های گفتار و زبان متناسب با سن او حمایت کنند.

برای کمک به مهارت های خواندن و املاء، برای کودکان مهم است که این مهارت ها را تکرار و تمرین کنند. این می تواند با تمرین در خانه با والدین و/یا مراقبان، یا تمرین بالقوه ویژه با مربیان یا خدمات آموزشی ویژه در سیستم مدرسه همراه باشد. امیدواریم، کودکانی که با مهارت‌های گفتار-زبان دست و پنجه نرم می‌کنند، توسط یک آسیب‌شناس گفتار-زبان مورد ارزیابی قرار گرفته و تحت درمان قرار گیرند که می‌تواند به مراقبان و معلمان کودک در راه‌هایی برای درک و کمک به کودک کمک کند.

 

برای کسانی که از کودکان مبتلا به اختلال گفتار-زبان مراقبت می کنند و با آنها کار می کنند مهم است که درک کنند که این مشکلات بالقوه در یادگیری وجود دارد. این کودکان نیاز به صبر و شکیبایی از جانب بزرگسالان اطراف خود، درک تشخیص آنها، طرفدارانی برای کمک به دریافت خدمات و امکانات مورد نیاز و تشویقی دارند که آنها قادر به یادگیری هستند.

 

اختلالات یادگیری در املا

  • 10:41
  • 806  بازدید

اختلالات یادگیری در املا

 اشکالات املایی دانش آموزان از دیدگاه زبان شناختی بر اثر اشکالات رسم الخطی ، تأثیر لهجه و گویش محلی دانش آموزان و فرایندهای آوایی حذف ، تبدیل و افزایش و قلب به وجود می آیند و از دیدگاه روان شناختی از موارد زیر سرچشمه می گیرند:

https://rozup.ir/view/3483583/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA%20%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%20%D8%AF%D8%B1%20%D8%A7%D9%85%D9%84%D8%A7.jpg

1-  نارسا نویسی

2- ضعف در حافظه دیداری

3-ضعف در حساسیت شنیداری

4- وارونه نویسی یا قرینه نویسی

5-عدم دقت

نارسا نویسی :

خطاهای متداولی که در نوشتن دانش آموزان با آن برخورد داشته ام :

1-  کج نویسی

2- پرفشار نویسی

3- کم رنگ نویسی

4- پررنگ نویسی

5- زاویه دار نویسی

6- نا مرتب نویسی

7- فاصله گذاری بیش از حد

8-بزرگ یا کوچک نویسی بیش از حدبوده است.

اقداماتی که برای نارسا نویسی انجام داده ام بدین شرح است :

1- ابتدا از دانش آموز نارسا نویس می خواستم با مداد خطوطی را به دلخواه رسم کند

2- سپس از او می خواستم که در منزل و مدرسه به دلخواه نقاشی کرده و رنگ بزند.

3- به وضعیت نشستن کودک توجه نموده و آن را اصلاح کردم ، او باید کاملاً راحت روی صندلی می نشست.

4- توجه به این که کاغذ یا دفترش ، راست باشد ، لبه کاغذ با لبه میزش بیش از 15 درجه انحنا نداشته باشد.

5- نحوه مداد گرفتن دانش آموز را کنترل نموده و شیوه درست گرفتن مداد را به او آموزش میدادم.

6- اگر انگشتان و عضلات کوچک و بزرگ دست او ضعیف بود از او می خواستم از مدادهای باریک و قطر کمتر استفاده کنم .

7- برای تقویت عضلات دست از اولیای او می خواستم در منزل از فعالیت های زیر استفاده کند: الف- مچاله کردن روزنامه ، ب- بریدن اشکال مختلف با استفاده از قیچی ، ج- بستن بند کفش و زیپ لباس و دکمه ، د- رسم دو خط موازی و سپس بین دو خط موازی بنویسند

 چنانچه به معلم خصوصی کلاس اول دبستان نیاز دارید برای مشاوره و راهنمایی روی آیکن های زیر کلیک کنید

                 https://rozup.ir/view/3489534/ww.jpghttps://rozup.ir/view/3489542/gh.jpghttps://rozup.ir/view/3489544/sh.jpghttps://rozup.ir/view/3489545/so.jpghttps://rozup.ir/view/3489543/hh.jpg

 

خصوصیات دانش آموزان دیرآموز و راهکارهای کمک به آنها

بارزترین خصوصیات دانش آموزان دیرآموز:

  • پائین بودن اعتماد به نفس
  •   ضعف در انگیزه
  •   پائین بودن دامنه ی توجه

https://rozup.ir/view/2753500/43342.jpg

 

 

 راهکار: اصول آموزش دانش آموزان دیرآموز موارد ذیل می باشد:

  •   برای تدریسها و آموزش ها به پیش نیازها توجه شود.
  •    به تفاوتهای فردی دانش آموزان توجه شود.
  •    هیچ گاه دانش آموز دیرآموز را با دیگران مقایسه نشود.(چون مقایسه باعث استرس و بدبینی و تحقیر دانش آموز می شود.)
  •    هرگاه  خواستید مفهومی را آموزش دهید، مفاهیم را جدا جدا و به تفکیک آموزش دهید و هیچ گاه در یک زمان چند مفهوم را آموزشی ندهید.
  •    شرایط تکرار و تمرین را برای دانش آموزان دیرآموز فراهم کنید.
  •    در اموزشها و تدریسها بیشتر از شیوه های مجسم و عینی و فعال استفاده  کنید.
  •    به تلاش و پیشرفت دانش آموز دیرآموز اهمیت زیادی دهید و او را تشویق کنید.
  •    در ساعاتی که دانش آمورخسته  نبود و قبل از آن استراحت کرده بود آموزش جبرانی برای بگذارید .
  •   برای انجام بعضی از تمرین ها حق انتخاب به او دهید تا او صحیح حل کند و هم اعتماد به نفس و عزت نفسش بالا برود و هم تجربه موفقیت آمیز داشته باشد.
  •    تدریس خصوصی توسط همسالان، در کلاس هر کسی که درسش خوب بود و دارای ظرفیت بالایی بود و جنبه ی آموزش دادن را داشت را انتخاب کنید تا به فرد دیرآموز آموزش دهد.
  •    از یادگیری به صورت گروهی هم استفاده کنید. به این صورت که او رادر گروه های سه نفره که یکی از دانش آموزان عالی و دیگر شاگرد متوسطی در آن قرار داشت، گروه بندی کنید و هنگامی که گروه موفق می شد، همه ی گروه تشویق می شد و از این طریق دانش آموز دیرآموز هم تشویق می شد.
  •    کوتاه کردن تکلیف: به دانش آموز دیرآموز بیشتر از بقیه تکلیف ندهید. بلکه فقط تکالیف متنوع و با کیفیت به او دهید و فرصت انجام آن را هم بیشتر مشخص کنید.
  •    ساده کردن و ساده سازی سطح دروس برای فرد دیرآموز
  •    با توجه به اینکه کودکان دیرآموز قادر به تمرکز لازم نیستند. عادت به دقت و توجه در آنان را مورد تأکید قراردهید.
  •    به طور مداوم با ولی دانش آموز دیرآموز در تماس باشید و در مورد ضعف  و قوت های دانش آموز با ولی او بحث و گفتگو کنید و سعی کنید فعالیتهای کودک در خانه مکمل کارهای مدرسه ی او باشد و خانواده با آگاهی کامل به کودک خود کمک کند.

 

 

 

 

آموزش نظم به دانش آموزان اول ابتدایی

  • 1:43
  • 61  بازدید

آموزش نظم به دانش آموزان اول ابتدایی

https://rozup.ir/view/3483383/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D9%86%D8%B8%D9%85%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%88%D9%84%20%D8%A7%D8%A8%D8%AA%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

آموزش نظم به دانش آموزان اول ابتدایی ، موضوع مهمی در یادگیری و پیشرفت آنان است و به دانش آموزان در طول تحصیلات خود به طرز چشمگیری کمک می کند. آموزش نظم به کودکان اول دبستان نیز بسیار مهم می باشد. یک کودکی که تا به امروز از هیچ قانونی برای نظم استفاده نمی کرده است، به ناچار باید تابع قوانین نظم و انضباط مدرسه قرار گیرد و مسلما این آموزش نباید به یکباره و در زمان کوتاه انجام شود. کودک هرچقدر هم باهوش باشد نیاز به فرصت و زمانی برای قبول نظم در زندگیش دارد. 

 کلاس اولی ها مفهوم نظم را به خوبی درک نکرده اند و قوانین مدرسه را به خوبی نمی دانند و این مساله باید برایشان مفهوم سازی شود و فقط صحبت رو در رو برای آنها فایده ای ندارد و گاهی با نمایش و بازی قوانین مدرسه را باید به آنها آموخت. والدین نیز در منزل می توانند محیط خانه را هنگام انجام تکالیف با مدرسه شبیه سازی کنند تا هرچه زودتر مفهوم نظم برایشان جا بیفتد.

  • در ابتدا که آموزش نظم به دانش آموزان اول ابتدایی را شروع می‏ کنید، باید به او بیاموزید  وسایل شخصی خود را منظم در سر جای خود قرار دهد. دانش آموز باید بداند زمانی که از مدرسه به خانه می آید، کیف، کتاب، لباس و ... را در جای درست خود گذاشته تا علاوه بر داشتن نظم در پیدا کردن آنها نیز با مشکل روبرو نشود. 
    2- تنبیه کردن در زمان آموزش نظم به دانش آموزان که به دلیل نقض اشتباه یا شکستن یک قاعده توسط دانش آموز انجام می شود، تأثیر بسیار آسیب زایی را برای او خواهد داشت. از ایجاد فشارهای جسمی یا عاطفی گرفته تا موثر بودن در کاهش سوء رفتارهای بعدی.

https://rozup.ir/view/3483384/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%20%D9%86%D8%B8%D9%85%20%D8%A8%D9%87%20%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D9%88%D9%84%20%D8%AF%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86.jpg

در آموزش نظم به دانش آموزان اول ابتدایی باید نکات زیر در نظر گرفته شود:

1-نکته مهم در آموزش نظم به کودکان اول ابتدایی این است که تعاملات سازنده ای باید بین والدین و معلمان  کودک وجود داشته باشد. خانواده باید معلمان را  از خصوصیات خاص کودک خود مطلع کنند این کار می تواند نقش مهمی در آموزش نظم به او ایفا کند.
2- نکته مهم دیگر در آموزش نظم به کودکان اول ابتدایی این است که والدین و معلمان نباید بخاطر تکالیف درسی کودک، او را از تماشای برنامه ‏های تلویزیونی محروم سازند. بلکه باید برنامه ریزی به گونه ای انجام شود که کودک علاوه بر انجام به موقع تکالیفش، بتواند به تفریحات دیگر خود برسد.
3- سیستم پاداش و تشویق را اجرا کنید. با تشویق او به انجام بسیاری از فعالیت های مختلف از جمله نظم و انضباط، به کودک کمک کنید تا اشتیاق بهتری نسبت به رعایت نظم در کارهایش پیدا کند.
4- نکته دیگر که در آموزش نظم به کودکان دبستانی باید توجه شود این است که با او همراه باشید و در ابتدا برای اجرای برنامه نظم برای او سعی کنید او را درک کرده و توجه لازم را به او داشته باشید.

منبع: وبسایت معلم اول

آزمون سنجش کلاس اول

آزمون سنجش کلاس اول

در این مجموعه ویدیو ها ما قصد داریم تمام مراحل و اقدامات لازم جهت ورود نوآموزان پایه اول به مدرسه را خدمت والدین گرامی ارایه دهیم. برای دریافت کل ویدیو ها و فایل نمونه سوالات ویدیو های تکمیلی ما را از دست ندهید.

سنجش ورود به مدرسه در جهت آگاهی از مراحل رشد و تکامل و توانایی‌های کودک به مسئولان مدرسه کمک می‌کند. توانایی‌های کودک شامل موارد زیر می‌باشد:
پاسخ به سؤالات مطرح شده از جانب مسئولین مدرسه
پیروی از دستورات ساده
پاسخ به سؤالات تشریحی که امکان دارد تا حدی برای کودک دشوار باشد
تشخیص اعداد، رنگ‌ها، حروف و شکل‌های مختلف
حل مسائل ساده

 

 

 چنانچه به معلم خصوصی کلاس اول دبستان نیاز دارید برای مشاوره و راهنمایی روی آیکن های زیر کلیک کنید

                 https://rozup.ir/view/3489534/ww.jpghttps://rozup.ir/view/3489542/gh.jpghttps://rozup.ir/view/3489544/sh.jpghttps://rozup.ir/view/3489545/so.jpghttps://rozup.ir/view/3489543/hh.jpg

 

داستان های شهرک الفبا

https://rozup.ir/view/2891872/%D8%B4%D9%87%D8%B1%DA%A9%20%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A8%D8%A7.jpg

کتاب داستان های الفبا برای هر نشانه یک داستان جذاب با ویژگی منحصر‌به‌فرد خودشان در نظر گرفته است. نشانه ای که نویسنده قصد آموزش آن را دارد، مدام در داستان تکرار می‌شود و کودک با کلماتی که این حرف در آن‌ها به کار رفته، آشنا می‌شود.

https://rozup.ir/view/3361067/33333.jpg

 

دانلود داستان کلیه نشانه ها بدون لوگو موسسه : 10000 هزار تومان

دانلود داستان کلیه نشانه ها با لوگو موسسه : 5000 هزار تومان

 


  • راهنمای خرید و دانلود آنلاین از سایت معلم اول 

بعد از خرید نام فایل مربوطه را از طریق واتس اپ یا پیامک به شماره های زیر ارسال نمائید تا فایل در همان لحظه برای شما ارسال گردد (درصورت داشتن ایمیل آنرابا دقت قید نمایید) خواهشمندم جهت تسریع در ارسال و رفع نقص فایل فقط در واتس اپ یا شماره زیر پیامک بزنید باتشکر

تدریس خصوصی سوادآموزی
  • راهنمای خرید کارت به کارت

1- واریز مبلغ پروژه و تحقیق مورد نظر به شماره کارت 6063731041407629  به نام علی اکبری نسب بانک مهر ایران 

2- بعد از واریز یک اسمس حاوی نام تحقیق و شماره رسید دریافتی از فیش واریزی و یا کارت به کارت و همچنین یک ایمیل معتبر و یا تلگرام  به شماره همراه 09190220119 ارسال نمائید .

3- تحقیق بلافاصله به ایمیل داده شده یاتلگرام یا واتساپ ارسال می شود .

با تشکر علی اکبری نسب



مدرک دیجیتال مارکتینگ
به وب سایت ما خوش آمده اید

مدرس خوب

آموزشگاه مدرس خوب با بیش از 12 سال تجربه در زمینه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی با همکاری اساتید دانشگاه، دبیران رسمی آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه تدریس و مشاوره تحصیلی با جدیدترین متد های آموزشی آماده ارائه خدمات به شما معلمان ، والدین و دانش آموزان گرامی می باشد.

متن کامل

خدمات آموزشی ما

تدریس خصوصی

تجربه متفاوت در شیوه یادگیری با مدرسان مجرب و جزوات طراحی شده با جدیدترین روش های تدریس

مشاوره و تعیین سطح

تعیین سطح بصورت آزمون های شفاهی و کتبی برای شناخت پایه علمی و خصوصیات فردی دانش آموز صورت می گیرد

برگزاری آزمون

برگزاری آزمون های هدفدار منظم به منظور اطمینان از رفع مشکلات دانش آموز (ارایه کارنامه از روند تحصیلی به اولیا(

ارسال کاربرگ

کاربرگ های متناسب با هرجلسه تدریس از طریق واتس آپ برای والدین ارسال می گردد

خدمات آموزشی ما چه ویژگی هایی دارند؟

نظارت دقیق و ارزیابی عملکرد معلمان

مدرس خوب پیش از همکاری با اساتید رزومه آنها را به دقت بررسی می‌کند. بعد از همکاری هم نظارت دقیق و دائمی بر عملکرد اساتید وجود دارد . ادامه

امکان برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین

امکان نحوه برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین وجود دارد د. ادامه

شفافیت قیمت و تضمین پایین ترین قیمت ها

پایین ترین قیمت کلاس های اساتید در مدرس خوب است کلیه قیمت ها پیش از ثبت درخواست ب صورت شفاف برای شاگردان بیان می گردد . ادامه

اساتید مجرب

مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان و در مدرس خوب حضور دارند. ادامه

مدرسان مجرب ما

فاضله علی پور

مدرس اول دبستان

زینب جماعتی

مدرس کلاس اول

خانم علی زاده

مدرس اول دبستان

محمد حسینی

مدرس سوادآموزی

سیما مطلبی

مدرس اول دبستان و سوادآموزی

میترا زحمت کش

مدرس پیش دبستانی و کلاس اول

خانم آبرومندی

مدرس پیش دبستانی واول دبستان

خانم حور فر

مدرس اول دبستان و سوادآموزی

سعیده ذاکری

مدرس اول دبستان

راهله انتظامی

مدرس کلاس اول

محسن محمدی

مدرس سوادآموزی

هانیه سراج

مدرس اول دبستان

هانیه حسینی

مدرس اول دبستان

فاطمه ملک

مدرس کلاس اول و سوادآموزی

حدیث بخششی

مدرس اول دبستان

محبوبه امیر احمدی

مدرس اول دبستان

مطالب جدید

عنوان مطلب

هزینه تدریس خصوصی اول

سوال های بسیاری از هزینه تدریس خصوصی مقطع ابتدایی پرسیده می شود. خیلی از خانواده ها با سختی مطالب و روش جدید مقطع ابتدایی تا حدودی آشنایی دارند.

متن کامل
عنوان مطلب

تدریس خصوصی سوادآموزی

آموزش دوره ی خصوصی نهضت سواد آموزی شامل دوره های مقدماتی ، تکمیلی و پایانی به صورت تضمینی توسط دبیران مجرب خانم و آقا ویژه گروه سنی ۷ الی ۸۵ سال آقا و خانم در کلیه مناطق تهران.

متن کامل
عنوان مطلب

مقالات آموزشی اول دبستان

كارل راجرز يكي از محققان مسايل آموزشي معتقد است : معلم بايد كودك را بپذيرد ، هر چند كه نمي تواند رفتار او را بپذيرد . تغيير رفتار ، يكي از تدابير حاصل از يافته هاي علم روانشناسي

متن کامل
عنوان مطلب

نحوه انتخاب معلم کلاس اول

از آنجا که بخش قابل توجهی از ساختار روانی و شخصیت فردی و اجتماعی انسان، در کلاس اول ابتدایی شکل می گیرد. باید در انتخاب آموزگاران پایه اول، حساسیت و دقت بیشتری به خرج داده شود

متن کامل