-
سه شنبه 14 شهریور 1396
-
11:32
-
897 بازدید
آموزش نشانه ی اِ ِ ٍـه ه
ابتدا تصویر بزرگ کتاب را در دید دانش آموزان قرار می دهیم و از آن ها میخواهیم که با اجازه گرفتن از معلم,هرآنچه را که می بینند بیان کنند.سپس از دانش آموزان میخواهیم تا در گروه هایشان با هم مشورت کنند و هر آنچه را که قبلا بیان نکرده اند,بگویند.
دانش آموزان را هدایت کنید تا دریابند که ِا در اول با – در وسط و ـه ه در آخر کلمه ها با هم فرق دارند. سپس آن ها را هدایت کنید تا برای نشانه ها اسم بگذارند.
طریقه ی نوشتن این نشانه و جایگاه نقطه ها را به درستی آموزش بدهید. از شعرهای مرتبط برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.
در جدول الفبا کارت نشانه ی اِ – ـه ه را در جای خود قرار دهید.
با اشاره ی دست و آهنگین آن ها را با هم ترکیب کنید و از دانش آموزان بخواهید برای هر کدام مثال بزنند.
به هر گروه چند کارت کلمه بدهید تا در گروه بخوانند و آن ها را با توجه به نشانه ی اِ – ـه ه طبقه بندی کنند.
اِمام اِمروز اِنسان
دَبِستان تابِستان
نَرده ساده آزاده آماده رَزمَنده
مِداد
سه ماسه
مَدرِسه سِتاره
نِدا دانه
زِمِستان تازه سَبزه
آموزش نشانه اِ ِـه ه با شعر
اِ اول ِغیر اول ـه آخر چسبان ه آخرتنها
ماچهار تا اِهستیم
کنار هم نشستیم
به من میگن اِ اول
اِ اول است همیشه
به غیر از این نمیشه
ِغیر اول خوب می داند
زیر شکل ها می ماند
ـه چسبان است در آخر
دوست است با غیر آخر
آمده است در خانه
در آخر برنامه
ه آخر دائم تنهاست
دائم با یک شکلی هاست