• 09127637414
  • modaresekhob@gmail.com
  • تهران-نارمک-گلبرگ پلاک 89
  • 02177283510-021263012905-02146049232

تدریس خصوصی اول دبستان

آموزش نشانه تشدید     1ـ يكي از كلماتي را مي‌نويسيم كه در كلاس اوّل ابتدايي براي يادگيري علامت تشديد، دانش آموزان با آن آشنا شده‌اند و از آن‌ها مي‌خواهيم تا آن را بخوانند.2 ـ مي‌پرسيم: اين كلمه داراي چند بخش است و مي‌خواهيم تا صداي هر بخش را مشخّص كنند.3 ـ با كمك آن‌ها همان كلمه را به صورت تفكيك وبخش بخش مي‌نويسم و علامت گذاري مي‌كنيم.4 ـ توضيح مي‌دهيم: براي تلفّظ اين كلمه، زبان بايد دوبار به محل تلفّظ يك حرف برخورد كند و اين كار، حرف زدن…

اساتید مجرب

مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان در مدرس خوب حضور دارند.

ادامه

درستی رزومه معلمان

مدرس خوب با همه معلم ها مصاحبه‌ی حضوری داشته است. از همه معلم ها تصاویر مدارک آنها دریافت شده است.

ادامه

بهترین قیمت کلاس

معلم های مدرس خوب، نسبت به سایر معلم ها با رزومه بهتر و مشابه، قیمت مناسب تری دریافت می کنند.

ادامه

ارسال های انجمن

عنوان پاسخ بازدید توسط
تکلیف نشانه های فارسی 0 1710 aru
آموزش نشانه خ 0 851 aru
آموزش نشانه گ 0 707 aru
تدریس نشانه آ 0 871 aru

تدریس خصوصی اول ابتدایی

مدرس خوب تخصصی ترین مرکز تدریس خصوصی در تهران

با کادری مجرب از دبیران گزینش شده از بین صدها معلم اول دبستان

شهریه مناسب و کیفیت عالی با روش های نوین تدریس

12 سال سابقه درخشان در پایه اول دبستان

کلیه دروس اول دبستان - کلیه مناطق تهران


  برای اطلاع ازقیمت ها و مشاوره رایگان تماس بگیرید

    ( روی شماره کلیک کنید)

شعبه شرق و مرکز

77283510


شعبه غرب

46049232


شعبه شمال

26302905


شماره همراه

09127637414


تدریس خصوصی سوادآموزی

آموزش نشانه تشدید

  • 11:14
  • 321  بازدید

آموزش نشانه تشدید


https://rozup.ir/view/2908193/photo_2017-11-16_17-39-31.jpg

 

https://rozup.ir/view/2908194/photo_2018_04_17_20_14_42.jpg

 

1ـ يكي از كلماتي را مي‌نويسيم كه در كلاس اوّل ابتدايي براي يادگيري علامت تشديد، دانش آموزان با آن آشنا شده‌اند و از آن‌ها مي‌خواهيم تا آن را بخوانند.
2 ـ مي‌پرسيم: اين كلمه داراي چند بخش است و مي‌خواهيم تا صداي هر بخش را مشخّص كنند.
3 ـ با كمك آن‌ها همان كلمه را به صورت تفكيك وبخش بخش مي‌نويسم و علامت گذاري مي‌كنيم.
4 ـ توضيح مي‌دهيم: براي تلفّظ اين كلمه، زبان بايد دوبار به محل تلفّظ يك حرف برخورد كند و اين كار، حرف زدن را كمي مشكل مي‌كند، براي اين كه حرف زدن آسان شود، اوّلي را داخل دوّمي مي‌كنند.
5 ـ نشانه آن را كه علامت تشديد باشد و روش خواندن آن را بيان مي‌كنيم.
6 ـ روي كلمات دوبخشي، سه بخشي و چهار بخشي كه داراي علامت تشديد باشد تمرين مي‌كنيم.


روش تدريس تشديد


معلّم: همه با خواندن اين كلمات « نقّاش، بنّا،....» در كلاس اوّل ابتدايي آشنا شده‌ايد، با هم بخوانيد.
دانش آموزان: نقّاش، بنّا،....
معلّم: كلمه نقّاش، چند بخش است؟ بخش كنيد.
دانش آموزان: نقـ، قاش، دو بخش است.
معلّم: صداي بخش اوّل.
دانش آموزان: ن، ـَ، ق.
همزمان با بيان صداي بخش اوّل، بخش اوّل را در وسط تابلو مي‌نويسيم و علامت گذاري مي‌كنيم. «نَقْـ».
معلّم: صداي بخش دوّم.
دانش آموزان: ق، آ، ش.
همزمان با بيان صداي بخش دوّم، بخش دوّم را با كمي فاصله در كنار بخش اوّل مي‌نويسيم و علامت گذاري مي‌كنيم.
نَقْـ قاشْ
معلّم: چه حرفي در اين كلمه تكرار شده است؟
دانش آموزان: حرف قاف.
معلّم: دفعه اوّل با چه علامتي خوانده مي‌شود؟
دانش آموزان: با علامت سكون.
معلّم: دفعه دوّم با چه علامتي خوانده مي‌شود؟
دانش آموزان: با صداي كشيده فتحه.
معلّم: همان گونه كه مي‌بينيد، در اين كلمات حرف قاف دوبار خوانده مي‌شود، دفعه اوّل با علامت سكون و دفعه دوّم باهمان علامتي كه حرف دوّم دارد، براي خوانده شدن آن نيز زبان بايد دوبار به محل تلفّظ حرف قاف برخورد كند، و اين براي حرف زدن كمي مشكل است كه بگوييم:
نَقْـ، قاش ـ بَنْـ نا ـ ذُرْ ، رَتْ
براي سهولت در تلفّط، اولي را حذف ( در اين وقت روي قاف ساكن ضربدر مي‌‌كشيم) و به جاي آن علامتي به اين شكل «‌ـّ» روي حرف دوّم قرار داده‌اند ( در اين وقت باكشيدن فلش از روي حرف حذف شده تا حرف دوّم، علامت تشديد را روي حرف دوم اضافه مي‌كنيم «قّاشْ») تا قاري قرآن متوجّه شود كه اين حرف در اصل دو تا بوده، اولي ساكن، دوّمي متحرك (صدادار)، اضافه بر آن در هنگام خواندن آن بايد دقّت كنيم كه ديگر مكثي صورت نگيرد بلكه بايد آن را شديد و محكم ادا كنيم به اين صورت: نقّاش.[1]
همان گونه كه دقّت كرديد براي تلفّظ دو تا قاف، ديگر لازم نيست زبان را دو بار به محل تلفّظ حرف قاف برسانيم بلكه زبان يك بار ولي محكم و با شدّت به محل تلفّظ حرف بر خورد و جدا مي‌شود، در هنگام برخورد با حالت سكون ودر هنگام جدا شدن با همان صدايي كه حرف دوّم دارا مي‌باشد. در هنگام تلفّظ هيچ گونه مكثي نبايد بين تلفّظ دو حرف ايجاد شود.
اسم اين علامت «شديد» است، تشديد به ما مي‌فهماند كه اين حرف در اصل چند تابوده؟
داشن آموزان: دو تا.
معلّم: دفعه اوّل با چه علامتي بايد خوانده شود؟
دانش آموزان: سكون.
معلّم: دفعه دوّم با چه علامتي بايد خوانده شود؟
دانش آموزان: با همان علامتي كه آن حرف دارد.
معلّم: آيا بين تلفّط دو حرف مي‌توانيم فاصله بيندازيم؟
دانش آموزان: خير.
معلّم: حالا با هم بخوانيد: نَقّاشْ.
دانش آموزان: نَقّاشْ.
روي كلمات قرآن، دو بخشي، سه بخشي به صورت جدا جدا و با هم تمرين مي‌كنيم، و در حالت مشدّد بودن حرفي، بايد آن را محكم و با شدّت ادا كنيم.
پس از آن كه مطمئن شديم همه دانش آموزان درس را خوب ياد گرفته‌اند تكليف منزل را مشخّص مي‌كنيم و در جلسه بعد نيز همين درس را ادامه و تقويت مي‌كنيم.
در تقويت درس تشديد، ديگر لازم نيست كلمات را به صورت جدا جدا بنويسيم، بلكه نخست روي كلمات سه بخشي و چهار بخشي كه داراي علامت تشديد است تمرين مي‌كنيم و سپس آياتي را انتخاب مي‌كنيم كه داراي تشديد و علامت‌هاي گذشته باشد.
بايد دقّت كنيم آيات انتخابي داراي علامت و يا قاعده‌هاي تدريس نشده نباشد.


پي نوشت:
[1] . در اين جا حتماً بايد به صورت مشدّد تلفّظ شود و فرق آن باحالت قبلي روشن شود.

مطالب مرتبط:
لایک : 0
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B :S
کد امنیتی
رفرش
کد امنیتی
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
نام سایت
به وب سایت ما خوش آمده اید

مدرس خوب

آموزشگاه مدرس خوب با بیش از 12 سال تجربه در زمینه تدریس خصوصی و مشاوره تحصیلی با همکاری اساتید دانشگاه، دبیران رسمی آموزش و پرورش و مشاوران تحصیلی متخصص در زمینه تدریس و مشاوره تحصیلی با جدیدترین متد های آموزشی آماده ارائه خدمات به شما معلمان ، والدین و دانش آموزان گرامی می باشد.

متن کامل

خدمات آموزشی ما

تدریس خصوصی

تجربه متفاوت در شیوه یادگیری با مدرسان مجرب و جزوات طراحی شده با جدیدترین روش های تدریس

مشاوره و تعیین سطح

تعیین سطح بصورت آزمون های شفاهی و کتبی برای شناخت پایه علمی و خصوصیات فردی دانش آموز صورت می گیرد

برگزاری آزمون

برگزاری آزمون های هدفدار منظم به منظور اطمینان از رفع مشکلات دانش آموز (ارایه کارنامه از روند تحصیلی به اولیا(

ارسال کاربرگ

کاربرگ های متناسب با هرجلسه تدریس از طریق واتس آپ برای والدین ارسال می گردد

خدمات آموزشی ما چه ویژگی هایی دارند؟

نظارت دقیق و ارزیابی عملکرد معلمان

مدرس خوب پیش از همکاری با اساتید رزومه آنها را به دقت بررسی می‌کند. بعد از همکاری هم نظارت دقیق و دائمی بر عملکرد اساتید وجود دارد . ادامه

امکان برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین

امکان نحوه برگزاری کلاس بصورت حضوری یا آنلاین وجود دارد د. ادامه

شفافیت قیمت و تضمین پایین ترین قیمت ها

پایین ترین قیمت کلاس های اساتید در مدرس خوب است کلیه قیمت ها پیش از ثبت درخواست ب صورت شفاف برای شاگردان بیان می گردد . ادامه

اساتید مجرب

مجموعه ای از معلم های رسمی آموزش و پرورش ، معلم های مدارس غیر انتفاعی ، تیزهوشان و در مدرس خوب حضور دارند. ادامه

مدرسان مجرب ما

فاضله علی پور

مدرس اول دبستان

زینب جماعتی

مدرس کلاس اول

عطیه ذهبی

مدرس اول دبستان

محمد حسینی

مدرس سوادآموزی

اطلاعیه ی آزمون ها

عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل
عنوان مطلب

عنوان اطلاعیه مورد نظر در اینجا

بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد. بخشی از متن مطلب برای آشنایی مخاطبان یا گزیده ای از آن در اینجا قرار می گیرد.

متن کامل